Facebook Pixel

איך משנים קריירה באמצע החיים

שינוי בכלל הוא קשה ושינוי קריירה- על אחת כמה וכמה. שינוי מתחיל מתחושת הצורך או ההכרח בו, מהכרה כי נכון לשנות, מהרצון להתנסות בדברים חדשים. יש שינויים שנכפים על אנשים ויש שינויים שנובעים מתוכם. שינוי קריירה עשוי להיות תוצאה של שניהם. כאשר אדם חש שהוא קלוע (וכלוא) בתוך מבוי סתום, מתרוקן מאנרגיות, חסר תחושת כיוון או ייעוד- שינוי קריירה עשוי לחולל שינוי רחב, מקיף ועמוק יותר בחייו.

שינוי מושכל, מודרך ומונחה

תהליך של שינוי שמתבצע באמצעות אימון עסקי עשוי לאפשר מיצוי מרבי ומיטבי מהמטרה שלשמה אדם נכנס לתוכו. שינוי כזה, אינו מתמצה רק בעצם שינוי קריירה אלא הוא נוגע ברבדים היותר עמוקים של האישיות, לרבות במניע האמתי ובדחף לשינוי, בגורמים שמניעים לבצעו, בגורמים שבולמים או מעכבים אותו ועוד. התהליך עשוי להציף על פני השטח תחושות ומחשבות שאינן קשורות ישירות בקריירה אבל הן באות לידי ביטוי בהקשר שלה. 

 היבטים של אמצע החיים

אמצע החיים הם נקודה בזמן שבה אדם מביט לאחור וסופר את המעשים שעשה, ההישגים שהשיג, הרכוש שצבר. במקביל הוא עושה חשבון נפש- האם הוא מממש את עצמו, האם סיים לרצות אחרים, להרשים, והגיע לנקודה, שבה הוא רוצה להתחיל להקשיב באופן עמוק יותר לקול הפנימי שלו. הוא בוודאי חש תחושה של החמצה ושל חרטה על דברים שלא עשה. אבל אמצע החיים היא נקודה בזמן שבה עדיין לא מאוחר להתחיל דברים חדשים ולפתוח קריירה שנייה. כאשר אדם חש שהוא בשל להתחיל מסלול חדש- באופן טבעי הוא מגייס אנרגיה ומשאבים, חיצוניים ופנימיים, לבצע את השינוי המיוחל.

 המשאבים הכרוכים בתהליך שינוי קריירה

 יש שינוי המחייב לימוד או עבודה. יש שינוי שמחייב שינוי אורח חיים, אולי אף מיקום מגורים. לעומתו- יש שינוי שמאפשר המשך שגרת חיים. כאשר עובדים תהליך שינוי עם מאמן עסקי, מתוודעים אל הדברים באופן עמוק יותר, כך שקל יותר לזהות מה הם המשאבים השונים הנדרשים לביצוע השינוי. אין ספק כי במונחים של עלות- תועלת, רכישת שירותיו של מאמן עסקי המבצע את תהליך שינוי הקריירה באופן מקצועי, מובנה ושיטתי היא הדבר היותר טוב שאדם עשוי לעשות בהינתן תחושת הצורך, אולי אף הדחיפות, בשינוי קריירה.

לא מעט אנשים שעוברים אימון עסקי משנים קריירה כתוצאה ממנו, גם אם לא התחילו את התהליך במטרה לשנותה. לעומתם, יש גם אנשים שחשבו שכדי להיות מרוצים יותר מחייהם עליהם לשנות קריירה גילו דווקא שלא הקריירה הנוכחית שלהם מונעת מהם תחושה של חופש פנימי, סיפוק ואושר אלא דברים אחרים. 

בשורה התחתונה: שינוי קריירה באמצע החיים הוא תהליך. משכו תלוי בגורמים שונים כמו גם מידת הצלחתו. לא הכל תלוי בכם. העולם מתנהל בחוץ על פי חוקים משלו, וכמו כל שינוי- גם שינוי קריירה מחייב תקופה של הסתגלות.