Facebook Pixel

טיפים לעבודה נכונה על הקשר הזוגי

הקפידו לדבר על התחושות שלכם בזמן אמיתי

זוגות רבים מוצאים את עצמם מדברים ללא הפסקה על נושאים שונים, אבל לא על התחושות שלהם. על מנת לתחזק זוגיות בריאה חשוב מאד לדעת לדבר על התחושות בזמן אמת. תקשורת אמיתית וכנה בתחילת הקשר תסייע לכם לבנות זוגיות יציבה לאורך זמן רב. אותם משחקים שונים הכוללים רגעי שתיקה מביכים מיותרים לחלוטין. הכוונה היא לא לשוחח עם הדרמות השונות אשר מתרחשות בראש שלכם אלא לשוחח על התחושות המציפות אתכם בהקשר לקשר הזוגי.

הקדישו זמן לשמירה על קשר זוגי

הקדישו זמן רב לשמירה על קשר זוגי. לטענתם של מומחים, בתחילת הקשר יש דווקא לשמור על נגיעה ולא לחשוף הכל תוך כמה שעות. מאידך, ברגע הראשון של הנגיעה חשוב מאד לדעת לתקשר בצורה נכונה ביותר- אל תהססו לומר לצד השני כיצד הייתם רוצים שיגעו בכם, כיצד אתם אוהבים את המגע. ישנם לא מעט זוגות המוצאים את עצמם בקשר זוגי אשר עדיין לא מסוגלים להגיד מה נעים להם ומה לא. במשך הזמן הם עשויים למצוא את עצמם ממשיכים להעמיד פנים ואז התקשורת בין בני הזוג הופכת לקויה עוד יותר. רבים מהזוגות עשויים ליפול לבור של לגרום לבן או בת הזוג להרגיש טוב באמצעות זיוף רגשות. ההמלצה היא לדעת לשמור על דרך ביניים בין רגשות לוהטים לבין זיוף רגשות- רק כך יהיה ניתן לבנות מערכת יחסים אמיתית. אין ספק כי מדובר בקצוות שונים וקיצוניים ומציאת האמצע דורשת לא מעט עבודה מצידם של בני הזוג אשר מעוניינים בבניית קשר בריא לטווח ארוך .

הקפידו על מרווח נשימה תקין

זוגות רבים עשויים להיזדקק אחד לשנייה בתחילת הקשר וכך הם עלולים למצוא את עצמם זקוקים פיזית ורגשית אחד לשני. הסימנים של אהבה בתחילת הדרך מזכירים את הסימנים של שימוש בסמים- אותם חומרים נרקוטיים מפעילים אזורים שונים במוח וגורמים לשחרור חומרים כימיים, דבר המביא אנשים רבים להתמכר לאהבה. טיפול אצל יועצת זוגיות יביא לחזרה תקינה למסלול. אפשר בהחלט להיפגש עם חברים או חברות או ליהנות מיום חופשי לבד ללא בן או בת הזוג. זמן פרטי מזכיר לנו את העובדה כי מגיע לנו חופש ומאפשר כמה שעות של לבד ללא יצירת תחושת חנק. באמצעות הטיפול ניתן לבנות את הזמן האישי לבד וכך להגיע למערכת היחסים מחוזקים יותר. טיפול אצל יועצת הבקיאה בתחום יוביל ליצירת תקשורת איכותית יותר ויעניק מענה רחב לסוגייות השונות בזוגיות במטרה לא להשאיר דברים פתוחים. באמצעות הכוונה מקצועית ניתן להתגבר על קשיים שונים.


השאירו את המשחקים במגרש

יש זוגות רבים המאמינים כי על ידי משחקים שונים הם ישיגו את המטרה. הדרך לזוגיות בריאה ונכונה לא עוברת דרך מגרש המשחקים אלא בדיוק להפך. ההמלצה היא להשאיר את המשחקים במגרש המשחקים ולהגיע לקשר הזוגי פתוחים ככל הניתן על מנת לבנות זוגיות בריאה. רבים מהזוגות עשויים לשחק משחקי אגו שונים מי מעוניין במי או מי חושק במי יותר- אותם משחקים אינם רלוונטים. חשוב מאד לשוחח עם הנושאים במקום להתחיל במשחקים מיותרים שרק יגרמו לכאב וסבל ולא יובילו למציאת פתרון אמיתי. קשר אמיתי נבנה באמצעות שיחה כנה על הרגשות. אמנם האהבה גורמת לנו להיות כל הזמן ביחד, אבל חשוב מאד לא לשכוח את האדם שהייתם רגע לפני שנכנסתם למערכת הזוגית תוך הגדרת גבולות ברורים. הגדרת גבולות ברורים תסייע לכם להבין יותר את הצרכים והרצונות שלכם ושל בן או בת הזוג. כך לדוגמא אם אתם חשים כי קבלת מסרונים רבים במהלך יום העבודה עשוי לפגוע במהלך התקין של העבודה, אל תדחו את השיחה ואל תהססו לדבר אודות רגשות שונים במטרה להציף את הסוגייה הבוערת ולא לדחות את הדיבורים. דחיית הדיבורים רק יובילו להסתגרות והתוצאה תהיה חוסר תקשורת והתבצרות בעמדה הפרטית ללא כל הבנה של הצד השני. אם משהו אינו ראוי, הקפידו לשוחח עליו בתחילת הקשר כי הדבר הגרוע מכל הוא צבירת כעסים.