Facebook Pixel

הביטחון העצמי עוצר אותך?כיצד לשפר את הביטחון העצמי

ביטחון עצמי יכול להביא עמו המון יתרונות בבית, במערכות היחסים ובעבודה שלכם. בעזרת שיפור הביטחון תוכלו ליהנות מהדברים הבאים:

· ביצועים טובים יותר – במקום לבזבז זמן ואנרגיה על לומר לעצמכם שאינכם מספיק טובים, תקדישו את האנרגיה לעשייה. לכן בסופו של דבר תצליחו יותר כאשר אתם מרגישים בטוחים בעצמכם.

· מערכות יחסים בריאות יותר – ביטחון עצמי משפיע על איך שאתם מרגישים כלפי עצמכם וכתוצאה מכך, הוא עוזר לכם להבין ולאהוב טוב יותר אחרים. ביטחון גם ייתן לכם את הכוח להתרחק כשאינכם מקבלים את היחס שמגיע לכם.

· פתיחות לנסות דברים חדשים – כאשר אתם מאמינים בעצמכם תהיו יותר פתוחים להתנסויות חדשות. יהיה לכם גם הרבה יותר קל להתקדם בחיים כאשר אתם מאמינים בעצמכם וביכולות שלכם.

· חוסן גדול יותר – האמונה בעצמכם יכולה לשפר את מידת החוסן שלכם, כמו גם את היכולת להתאושש מהר יותר ממצבים מאתגרים וממכשולים שניצבים בפניכם במהלך החיים.

אין לכם ביטחון עצמי? יש הרבה מה לעשות!

לביטחון עצמי יש המון יתרונות ובאמצעותו תוכלו להצליח הרבה יותר בחייכם האישיים והמקצועיים. גם אם לא ניחנתם בשפע של ביטחון עצמי, אל ייאוש. יש המון דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את הביטחון העצמי שלכם.

אל תשוו את עצמכם לאחרים

אם אתם נוהגים להשוות את עצמכם לאנשים אחרים, לידיעתכם, פעולה זו משפיעה על רמת הביטחון העצמי שלכם. מחקרים מציעים על קשר ישיר בין קנאה לבין הערך שלנו בעיני עצמנו. ככל שאנו חווים יותר קנאה, כך גדל הסיכוי שנשפוט את עצמנו ביתר חומרה.

אם אתם מרגישים שהשד הירוק משתלט עליכם, פשוט הזכירו לעצמכם מה החוזקות שלכם וההצלחות שלכם והקפידו לנהל יומן הכרת תודה על כל הדברים שיש לכם, כדי להתמקד בעצמכם ולא באחרים.

הקיפו את עצמכם אנשים חיוביים

שימו לב איך האנשים סביבכם גורמים לכם להרגיש. האם החברים שלכם מרימים לכם או מורידים אתכם? האם הם תומכים בכם ומקבלים אתכם כמו שאתם או מעבירים עליכם ביקורת ושופטים אתכם ללא הרף?

האנשים שאתם נוהגים לבלות אתם משפיעים המון על המחשבות והרגשות שלכם כלפי עצמכם, הרבה יותר ממה שאתם חושבים אפילו. אם אתם מרגישים רע עם עצמכם אחרי כל פעם שאתם מבלים עם אדם מסויים בחייכם, אולי הגיע הזמן להמשיך הלאה ולהקיף את עצמכם רק באנשים חיוביים.

עבדו עם מאמן אישי

קבלת עזרה מאיש מקצוע המומחה בתחום האימון יכולה לעזור לכם לקבל את עצמכם, להכיר את החוזקות, כמו גם את נקודות התורפה שלכם ולהוביל לשינוי. מאמן אישי מומחה לשינויים או כל סוג של אימון לתת המודע שלכם, יכולים לעזור לכם להתגבר על ספקות בעצמכם, על פחדים וחששות ולהתמודד יותר טוב עם אתגרים.

קחו בחשבון שהמון פעמים אנשים חסרי ביטחון צריכים לשנות את המסרים התת הכרתיים שלהם מן היסוד ולפתח גישה חדשה לחיים. לכן מטפלים ומאמנים יכולים לעזור המון, להסב את תשומת ליבכם כאשר המחשבות שלכם פועלות נגדכם ולעזור לכם לבצע שינוי.