מה אתה חושב לעצמך???


הקשב לרגע למחשבות הממלאות את ראשך, האם הן חיוביות או שליליות? האם הן גורמות לך לחוש מרוצה ממצבך ומהישגייך האישיים או שמא מביאות עימן תסכול מתמשך? האם מחשבות כמו: "לא אעמוד בזה", "מדוע אינני מצליח יותר", "תמיד זה קורה לי" - נשמעות לך מוכרות?
ובכן, אם אתה מוצא את עצמך תכופות חרד, מתוח או בלתי מרוצה מאירועים שונים בחייך, יתכן שהרגלי החשיבה האוטומטית שלך מאופיינים בדפוס של חשיבה שלילית היוצר אצלך מפחי נפש ותחושות של חרדה ודכדוך.

תרגול פשוט של חשיבה חלופית "מתקנת" עשוי לשפר פלאים את מציאות חייך ולמגר בטרם עת את התחושות השליליות של מצב רוח רע, תסכול וחרדה.

ולהלן מספר צעדים שיסייעו לך לשלוט במחשבותייך וליצור דיאלוג פנימי חיובי:
1. היה מודע למחשבות שלך: בסופו של כל יום קח לעצמך מספר דקות להרהר במהלכי היום וכיצד הרגשת לגביהם. האם היית שלו ונינוח או מתוח וסחוט? האם מחשבותייך היו של שביעות רצון או שהיית מאוכזב מביצועייך? התייחס למילים שאתה בוחר להשתמש בכל אירוע, גם לאלו הנאמרות בקול פנימי. האם אלו מילים מפרגנות ואוהדות כלפי עצמך או שמא אלו אמירות שיפוטיות, מבקרות ואולי אף מוגזמות ובלתי מציאותיות. הבחן באיזו תדירות התחושות המתסכלות צפות ובעקבות אילו מחשבות ומילים הן מגיעות. 

2. עצור את המחשבות השליליות: כאשר אתה מתחיל להיות מודע למחשבות השליליות המנסות ל"התגנב" לראשך במהלך היום, הצעד הבא הוא לעצור אותן. אחת הדרכים היא לדמיין לעצמך שלט "עצור" שחוסם את כניסתן אל ראשך, או פשוט לצוות עליהן בקול תקיף (רם או פנימי) לעצור. 

3. מחשבה חלופית: נקוט מיד באמירה חיובית ומציאותית כדי למלא את החלל שהשאירה אותה מחשבה שלילית שעצרת. אם לדוגמה, הבוס לא נתן לך אפשרות דיבור בישיבת הצוות וראשך מתחיל להתמלא במחשבות שליליות כמו "אין הוא מעריך אותי יותר" או "אני לבטח יפוטר בקרוב", עצור מיד את המחשבות הללו והחלף אותן במחשבות מציאותיות כמו "אני לגמרי מגזים, אם הוא לא היה מעריך אותי הרי לא היה מזמין אותי להשתתף" או "מדוע אני מסיק מסקנות על פיטורין? - אימון אישי למחשבה חיובית

הרי הוא בד"כ מאפשר לי לדבר ארוכות והפעם זה פשוט לא הזדמן"... או, אם ניקח דוגמה נוספת בה בת הזוג שהבטיחה לצלצל אלייך לא התקשרה וראשך מתמלא אוטומטית במחשבות שליליות מהסוג של "אינני מוצא חן בעיניה יותר", עצור מיד את המחשבות הללו והחלף אותן במחשבות מציאותיות כמו "שוב אני נמהר להסיק מסקנות, הרי היא ממשיכה להיפגש איתי וזהו סימן שהיא מחבבת אותי"...

את התהליך הזה רצוי לתעד בכתב ועל כן במהלך השבוע הקרוב ערוך "מעקב מחשבתי" וכתוב במחברת ייעודית כל אירוע שגרם לך לחוש חרד, מתוסכל או מצוברח. תאר את האירוע, לצידו תאר את המחשבות השלילות שעלו אוטומטית ואז בכתב מודגש ורצוי אף בצבע שונה, כתוב את התגובות ההגיוניות בעלות האופי החיובי שהחליפו את המחשבות השליליות. תיעוד בכתב מסייע בהפנמת השינוי החשיבתי ובהפיכתו למיומנות טבעית שהתמורה עליה רבה.
כאשר אתה נעשה מודע למחשבותייך, אתה יכול לשנותן וליצור לעצמך את החיים הטובים להם אתם ראוי!

אימון תת מודע לחשיבה אופטימית ורגיעה מחשבתית
אימון תת מודע להפסקת החשיבה השלילית


כתבות נוספות על : אימון אישי | חרדה | חרדות | גמילה מעישון | חרדה חברתית | תת מודע 
דיסקים ומידע נוסף : גמילה מעישון | חרדה | חרדה חברתית | הרזיה | פחד | התקפי חרדה | רגיעה מושלמת | השגת יעדים

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn Share to Google+ Google+