Facebook Pixel

והם חיו באושר ואושר...סיכום דברים

"מדע האושר" הפך להיות פופולארי בשנים האחרונות. רובנו כבר הגענו להישגים חומריים המספקים את צרכינו הבסיסיים אך עדיין מחפשים את החוויה של להיות מאושרים יותר – באמצעות מכונית חדשה, דירה חדשה, חופשה אקזוטית, העלאה בשכר... 

בעוד רוב הספרים העוסקים באושר מציעים פתרונות חיצוניים, במאמרים האחרונים בסדרה זו ניסיתי לקבץ עבורכם פתרונות בגישה קצת אחרת, גישה היוצרת את השינוי מבפנים ומביאה לאושר אמיתי שאינו תלוי בדבר. 

ולהלן נקודות לתזכורת ולסיכום המאמרים האחרונים: 

אושר הינו בחירה 
מחקרים מראים שלגנים שלנו יש אחריות של כ- 50% על תחושת האושר שלנו, אולם יחד עם זאת נמצא כי בהחלט ניתן ל"שנות" זאת ע"י שינוי התפיסה וההתנהגות - בחרו להיות מאושרים ! אמרו זאת לעצמכם בכל יום: אני בוחרת להיות מאושר/ת! 

אל תאמינו למחשבות שלכם 
התמקדו בזמן הווה. בכאן ועכשיו. מחשבות שליליות אודות זמן עבר הינן "זיכרון" בלבד, מחשבות שכאלה אודות העתיד הן בגדר "תוכנית"... הקפידו לעצור מידי יום וליהנות מזמן ההווה, אם הוא מאתגר – התמקדו בפתרון ולא בבעיה. 

סלחו לעצמכם ולאחרים 
לימדו לשחרר תחושות של כעס וטינה, ברגע שהרגשות השליליים הללו ישתחררו מכם לחלוטין, יתפנה בליבכם מקום לתחושות חיוביות לסיפוק ואושר אמיתי. 

הקפידו לומר תודה 
הכרת תודה יום יומית על כל מה שיש בחייכם היא האמצעי הפשוט והעוצמתי ביותר למגנט אל חייכם טוב, הצלחה ואושר. 

גוף בריא בנפש בריאה 
הקפידו על פעילות גופנית קבועה, כזו שאתם נהנים בה. עדיף פעילות אירובית אשר מאיצה את שחרור אנדורפינים לגופינו וממלאת אותו ברגיעה וסיפוק. הקפידו על תזונה מאוזנת ובריאה וכמובן על שנת לילה מספקת. 

עבודה ועשייה משמעותית  
אם מקום עבודתכם מהווה עבורכם מקור פרנסה בלבד ואינו מספק לכם משמעות כלשהי, מצאו זמן להתנדב לארגון שקרוב לליבכם. הנתינה בעלת המשמעות מעלה את רמת הסיפוק והאושר. 

חברים ומשפחה 
הרחיבו את המעגל החברתי שלכם. קבעו לעצמכם מועד קבוע לבילוי עם האנשים היקרים לכם. 

מטרות ויעדים 
היו נאמנים לרשימת התוכניות והמטרות שלכם. 

השקיעו בחוויות מהנות  
סרט טוב, בילוי עם חברים, קריאת ספר, טיול בחוף הים, ריקוד משחרר... 

עשו דבר מה שלא עשיתם קודם  
נסו מסעדה חדשה. תחביב, לבשו בגד בצבע שאף פעם לא לבשתם... 

זכרו, אושר הוא בחירה! היו מוכנים לקבל את הטוב, בחרו להיות מאושרים !!! 

שיהיה יום מקסים!