Facebook Pixel

טיפים לגירושין בשלום


ההחלטה להתגרש ולסיים את חיי הנישואין אינה החלטה פשוטה וזוגות רבים מגיעים אליה בכובד ראש. עם זאת כדאי לציין כי הליך גירושין אינו חייב להיות מלווה בהשמצות אשר ישפיעו על ההיבט האישי ומעשים אשר ישפיעו על ההיבט הכלכלי אלא אפשר להתגרש בשלום ללא כל פגע. הדרך הנכונה והמומלצת ביותר לנהל הליך גירושין בשלום היא להגיע להסכמה. על מנת להגיע להסכמה, בני הזוג צריכים לנהל משא ומתן תוך ידיעה כי אחד מהצדדים צריך להתפשר ולהקפיד על ניהול דיאלוג פתוח. ניהול הליך גירושין בהסכמה כולל לא מעט יתרונות כמו למשל חסכון בזמן וכסף- בני הזוג לא מנהלים את הליך הגירושין בבית המשפט וכן מניעת הסלמה בין בני הזוג במהלך הליך הגירושין.

הקפידו לקבל ייעוץ מטעם מומחים

אם נחזור לפתיח, הרי זוגות רבים המגיעים למעמד של גירושין לא ממש ציפו לכך ואינם יודעים כיצד להתנהל בתהליך. במקום לפתוח במלחמות מיותרות ניתן בהחלט להגיע להליך גירושין בצורה טובה ללא כל פגע.

הליך גירושין ללא כל פגע כולל התייעצות עם מומחים בתחום. מוטב כי שני הצדדים יתייעצו עם עורכי דין המתמחים בדיני משפחה אשר ייצגו אותם במהלך הליך הגירושין. עורך הדין ישמע את הצדדים ויסביר מה צפוי לקרות מעתה והלאה וכך שני הצדדים יוכלו להתכונן לבאות. יש חשיבות מכרעת לפנות לעורך דין מומחה בתחום במטרה לקבל ייצוג מקצועי ומקיף. לעיתים אנשים עשויים לבחור עורך דין המוכר להם אישית אולם הדבר עשוי להזיק להם לאחר מכן. בחירת מישהו מוכר עשויה להשפיע על הבטחון אבל לגרום נזק לטווח הרחוק. היעדר ניסיון של עורך דין בתחום עשוי לגרום נזק משמעותי ולכן אין לבחור עורך דין שאינו מקצועי.


הקפידו לאסוף את כל המסמכים המתאימים ביותר

על מנת למצות את הזכויות הכלכליות במסגרת הגירושין יש להקפיד ולאסוף את המסמכים המתאימים במטרה לראות את התמונה המלאה המתייחסת לרכוש של בני הזוג. עורך הדין ינחה את בני הזוג לגבי המסמכים החשובים ביותר כמו למשל תדפיסי חשבון בנק או עותקים מתלושי השכר וכן אם יש נכסי נדלן יש להקפיד על איסוף מסמכים מתאימים.



חשיבותה של אסטרטגייה מתאימה

במטרה כי ההליך יסתיים בשלום חשוב מאד לבנות אסטרטגיה מתאימה ביותר אשר תתווה את ההליך ותביא לסיומו בצורה הטובה ביותר. אין לפעול מתוך ספונטניות אלא יש להקדיש מחשבה רבה לכל פעולה. זהו התפקיד של עורך דין מקצועי ובעל ידע רב בתחום אשר ידע לבנות את האסטרטגיה הנכונה והמתאימה ביותר אשר תשרת את האינטרסים של הלקוח. הליך גירושין מוצלח כולל בניית אסטרטגיה מתאימה ולכן חשוב מאד להקפיד על דיסקרטיות ולא לשתף אנשים אחרים כמו בני משפחה או חברים העשויים לעשות שימוש במידע. לעיתים לבני זוג עשויים להיות חברים או בני משפחה אשר יפגעו בתהליך והתוצאה עשויה להיות הליך גירושין אשר יסתיים בלא טוב ולכן חשוב מאד להקפיד על חשאיות. במידה ואתם מצויים בצומת דרכים ואינכם יודעת כיצד להמשיך הלאה, פנייה אל איש מקצוע כמו מגשר עשויה לתת לכם טיפים לגירושין בשלום. חשוב לדעת כי אין מדובר בסוף העולם אלא בתחילתה של דרך חדשה ושונה עבורכם. כניסה לתמונה של גורם מקצועי כמו מגשר רק תחדד את ההבנה כי ניתן לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר ללא כל מעורבות של אנשים רבים שאינם מקצועיים ועשויים לתת טיפים לא נכונים אשר יפגעו בשני הצדדים.

אם מעורבים ילדים בתמונה יש להגיע להסכמה ולשמור על טובתם

במהלך הליך גירושין לא פעם בני הזוג מפגינים רגשות שליליים כמו כעס או מתח המשפיעים על הילדים ועשויים להסיט אותם מהמטרה החשובה ביותר- לשמור על טובת הילדים במהלך הליך הגירושין. מכאן, בני הזוג צריכים לא לערב את הילדים בהליך ולא להסיט אותם אחד נגד השני אלא להוות להם מקור של יציבות במהלך התקופה המורכבת ולאפשר להם להרגיש בטוחים במסגרת הפרידה. פרידה של הורים ופירוק המשפחה אינו דבר פשוט אבל חשוב מאד לדעת לשמור על המסגרת בתוך ההליך.