Facebook Pixel

טיפ ראשון: החוליה החסרה בין עושר לאושר

בתקופת מגורי בארה"ב, נחשפתי להרצאותיו וחומריו הנפלאים של טוני רובינס, יועץ אישי ומאמן מהמרתקים ביותר שאי פעם פגשתי. במסגרת העבודה האישית עם תוכניתו של רובינס, יצרתי לעצמי "חזון". החזון כלל מגוון דברים נהדרים כמו, עבודה שאני אוהבת, עצמאות כלכלית, בריאות תקינה, זוגיות טובה וכד". 

הייתי בטוחה אז, שאם וכאשר אשיג לעצמי את החיים שציירתי בחזוני, אהיה מאושרת.
עם הזמן ותוך כדי תהליך השגת החזון, נפלתי גם אני אל תוך מלכודת אשר ההיחלצות ממנה לקחה לי מספר שנים...
אהיה מאושרת כאשר...
אנו חיים בחברה אשר מזכירה לנו השכם והערב שהאושר שלנו תלוי באירועים חיצוניים ורחוקים.

  • אהיה מאושר/ת כשאשיג את העבודה החדשה   
  • אהיה מאושר/ת כשאמצא את בן/בת הזוג המיוחל/ת
  • אהיה מאושר/ת כשאוריד במשקל
  • אהיה מאושר/ת כשהעסק שלי יצליח
  • אהיה מאושר/ת כשאעבור לבית אחר/מדינה אחרת
  • אהיה מאושר/ת כשאהיה עשיר/ה... 

רוברט קיוסאקי ("אבא עשיר, אבא עני") אמר פעם, "אם איננו מאושרים בזמן תהליך ההתעשרות, סיכויים קלושים שנהיה מאושרים כשהעושר יהיה בידינו..."

את התפיסה הנ"ל, "אהיה מאושר/ת כש..." אני מגדירה כהרגל "דוחה אושר".
המחשבה שאהיה מאושר/ת כאשר...הינה מחשבה שלמעשה קובעת ש"לא אהיה מאושר/ת עד ש..."

כבני אנוש, כולנו מרגישים בטוחים יותר לבלות ב"מחוזות" המוכרים לנו ולפיכך הנטייה המחשבתית הזו שדוחה למעשה את תחושת האושר, מביאה אותנו לדפוס קבוע של "לרצות" משהו שאינו שלנו עדיין. והכוונה היא שאנחנו מתרגלים להיות במקום התחושתי של "לרצות", והמקום התחושתי הזה הופך להיות עם הזמן להיות המחוז המוכר והנוח לנו.

...ואז אחד משלושת הדברים הבאים קורה:

1. באופן בלתי מודע אנחנו דוחים את השגת הדבר שאנחנו רוצים, ולו רק על מנת להישאר במקום התחושתי המוכר של "לרצות" את מה שעדיין אין לי – בד"כ אנו מגדירים את התנהגותנו זו כ"מאבק" או "נסיון"... "אני מנסה כבר שנים להוריד במשקל, זה ממש מאבק אמיתי...", "אני מנסה כבר שנתיים למצוא בן/בת זוג,זה כל כך קשה"... 
2.  אנחנו משיגים את מה שרצינו אך לאחר זמן קצר אנו מאבדים עניין בדבר שהשגנו... ואז למעשה חוזרים שוב לתחושה המוכרת של "לרצות"... ולדחות שוב את תחושת האושר עד להשגת השאיפה הבאה.
3. אנחנו משיגים גם את שאיפתנו הבאה... ואז מאבדים עניין...ושוב חוזרים למחוז המוכר של השהייה בתוך "הרצון" שעד שלא נשיג אותו, גם תחושת האושר תתמהמה...
 
בעוד כולנו יודעים שאושר אמיתי אינו מגיע מדברים חיצוניים, רבים מאיתנו עדיין מתנהגים כאילו כך הדבר. זוהי למעשה אשליה משכנעת אשר מוזנת משיווק מודרני הפולש אל חיינו באגרסיביות באמצעות כל סוגי המדיה ומנסה לשכנע אותנו כי אם נרכוש מוצר זה או אחר חיינו יהיו נפלאים ונהיה מאושרים. בפועל, מה שבאמת מקנה לנו תחושה של אושר אלו החוויות שאנו אוספים לעצמנו כמו בילוי עם אדם יקר, קריאת ספר טוב, עשייה עם משמעות וכד".

                                                

רוב האנשים חשים אושר על פי הרמה שהם מתכננים ומצפים מעצמם. 

 אז בואו ונסו את התרגיל הפשוט הבא:

1. חשבו על משהו שאתם מאוד רוצים... כן, אחד מאותם דברים שאתם יודעים שכשתשיגו אותם תהיו מאושרים...
2. עצמו את עיניכם לרגע. נשמו עמוק. חייכו. העלו בעיני הדמיון שלכם את הדמות של עצמכם מחייכת ושמחה כאילו כבר השגתם את מה שאתם רוצים. התמקדו ברגע הזה. ראו כיצד זה נראה נפלא. שמעו איך זה נשמע טוב. הרשו לעצמכם להתמלא בתחושה הנהדרת והמספקת הזו, תחושת האושר. חייכו ונשמו לעומק ובאיטיות. 
היו מאושרים עכשיו !
 
ככל שתרבו לתרגל את ההרגשה הטובה של "כיצד תרגישו נפלא כאשר תשיגו את מבוקשכם" – כך יהיה לכם קל יותר להשיג את מה שאתם מבקשים לעצמכם.
 
שיהיה יום מקסים! מקווה שתהנו ויותר חשוב שתיישמו :)