Facebook Pixel

כוחו של תת המודע

בשבט אינדיאני קדום הגיע יום אחד נער צעיר אל סבו כשהוא להוט ונרגז וסיפר לו כי רב עם חברו הטוב והוא מאוד מאוכזב וכועס על החבר. הסב הקשיב בסבלנות לדבריו של הנער ואמר לו חרישית: "בוא ואספר לך נכדי היקר, על שני הזאבים שלי : " גם אני, בזמנים מסוימים נתמלאתי שנאה לאלה שלוקחים יותר מידי מבלי לחשוב על העוול שהם גורמים.  אבל למדתי נכדי, שהשנאה והכעס מכלים את כוחותיך שלך ולאויבך אינם מזיקים כלל....

אני מרגיש, המשיך הסבא,  שכאילו יש בתוכי שני זאבים. האחד זאב טוב שאינו מזיק. הוא אמיץ, מאמין בעצמו ובדרכו, חי בהרמוניה עם הסביבה ואינו נפגע כאשר פוגעים בו שלא בכוונה. הוא נלחם חזרה רק כאשר יש לכך הצדקה וגם זאת הוא עושה בדרך הנכונה ביותר. 

לעומת זאת, הזאב השני...אוי! היצור הזה הוא בעל מזג סוער, כל דבר קטן מביא אותו לתסכול גדול. הוא זועם רוב הזמן, גם עם עצמו, ללא שום סיבה מוצדקת. לפעמים הכעס, והאכזבה שלו כל כך עצומים עד שהוא אפילו לא יכול לחשוב בהגיון. וזה חסר כל טעם, שהרי הכעס והתסכול שלו לא משנים דבר, להיפך הם רק מעוותים את מחשבתו ומרחיקים אותו ממה שהוא מבקש לעצמו. 

לפעמים זה קשה לחיות עם שני הזאבים הללו בתוכי, כל אחד מהם מנסה בכל עת לשלוט לבדו על נפשי..."

הנכד הביט בעיני סבו בקשב רב ושאל:  "מי מהם מנצח, סבא?"
הסב הזקן חייך וענה בקול שקט, "זה שאני מאכיל, מנצח."

מוסר ההשכל: 
הסוד לחיים בריאים של אושר וסיפוק  טמון באופי מחשבותינו והמסרים שאנו שולחים אל תת המודע שלנו.

לכולנו יש מוח אחד בעל שני תחומי פעולה נפרדים כשכל אחד מהם ניחן בתכונות שונות. המודע שהוא החלק הרציונאלי, השכלתני, החושב והמחליט. והתת מודע שהוא החלק שכפוף למודע, והוא בעל אופי תגובתי שפועל בצייתנות רבה על פי מהות מחשבותינו, האמונות שלנו והפרשנות שלנו למציאות. 

אנחנו חושבים באמצעות החלק המודע שלנו וכל מחשבה שכזו שוקעת ומחלחלת אל תוך התת מודע.
הנקודה החשובה ביותר שיש להבין ולזכור היא שתת המודע שלנו הינו צייתן והוא נטול יכולת שיפוטית. כלומר, הוא מקבל את הרעיונות או המחשבות שלנו בדיוק כפי שנשלחו אליו מהמודע. וגם אם הם חסרי הגיון, הוא מאמין בהם ונוקט פעולה על פיהם, כדי להשיג את מטרתו.

אם המחשבות שלנו הינן של חרדה או חסר אזי כך יגיב תת המודע. הוא יוביל אותנו לתגובות רגשיות של חרדה ומצבים קיומיים של חסר.

תת המודע שלנו מקבל את כל הפקודות שאנו נותנים לו כנכונות. כאשר נאמר לעצמנו שוב ושוב כי "אינני יכול להרשות זאת לעצמי"...תת המודע שלנו יאמין לדברינו וידאג לכך שנחווה את החסר באותו דבר...  כאשר לחילופין נאמר לעצמנו בביטחון כי אנחנו עומדים להשיג מטרה מסוימת וכן נאמין באמירה זו ונפתח אליה קשר רגשי חיובי, אזי  תת המודע יקבל מסר זה וינקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגיע להשגת מטרה זו.

מה שאנחנו למדים מכך הוא שעלינו לקחת אחריות על מוצא פינו. הן בקול החיצוני והן בשיח הפנימי שלנו עם עצמנו. כדי שתת המודע שלנו יסייע לנו להגיע להישגים חיובים, עלינו להקפיד לבחור את המילים החיוביות שתייצרנה אצלנו מחשבה חיובית ותוביל לרגש חיובי ולתוצאה הרצויה.

שפה מייצרת מחשבה. מחשבה מייצרת רגש. רגש מייצר תוצאה !

כוחו של התת-מודע שלך

התת מודע שלנו הוא בעל ברית מדהים שיכול לעזור לנו להשיג את שאיפותינו ולחיות את החיים האיכותיים שאנו רוצים לחיות. 

כיצד פועל התת-מודע 

כל מה שאנו ממקדים בו את מחשבותינו – מתעצם ומתממש ! 

תת המודע שלך עובד עבורך בנאמנות וללא הפוגות של לילה ויום והוא זה שמסייע לך להגיע אל המציאות שאתה שואף אליה, זאת כמובן אם תקפיד שמחשבותייך תתמקדנה בשאיפה הזו. ישנם אנשים אשר מתמקדים במה שאינם רוצים ולכן תת המודע שלהם ממשיך ללוות אתם אל המקום בו אינם רוצים להיות, כי הרי כל מה שאנו ממקדים בו את מחשבותינו – מתעצם ומתממש

התת-מודע שלנו כאמור, עובד כל הזמן ואינו לוקח הפסקות – הוא מווסת את הנשימה ואת קצב פעימות הלב שלנו. אם אנחנו מוצאים את עצמנו עושים דברים ופועלים בצורה אוטומטית, זה כי  התת-מודע שלנו קלט את הדפוסים וההרגלים שלנו והוא מאפשר לנו או ליתר דיוק, מפעיל אותנו באופן אוטומטי וללא כל מחשבה ובכן, התת-מודע שלנו עובד ללא הרף – אבל האם אנחנו מקפידים לתת לו את ההנחיות הנכונות לקחת אותנו אל המקומות המתגמלים שאנו באמת רוצים להיות בהם? 

לדאבוני, רוב האנשים שמגיעים אלי לקליניקה, אינם יודעים כיצד לרתום בחיוב את תת המודע שלהם והם מזינים אותו במסרים שליליים. זוהי למעשה הסיבה לכך שהם מקבלים בדיוק את מה שהם לא רוצים לקבל. מדוע זה קורה? מכיוון שהתת-מודע שלך לא יודע להבדיל בין מצבי אמת שקורים במציאות לבין מצבים שאתה מעלה בעיני הדמיון שלך. הוא גם אינו יודע לעשות עבורך את האבחנה בין טוב ורע - הוא לא אומר "הי, זה יהיה לך רע – בוא לא נעשה את זה". התת-מודע שלך פועל רק לפי ההנחיות שלך – וההנחיות האלה מגיעות מהשכל הישר והרציונאלי שלך. 

אתה יודע מה נכון ומה מוטעה.  אתה יודע מה טוב לך או רע לך – אז מדוע שתזין את התת-מודע שלך במידע שלילי, כאשר אתה יודע בוודאות שהתוצאה שתקבל הינה שלילית ולא רצויה. 

אנשים שמקשיבים לאימוני תת המודע ממוקדי המטרה שיצרתי, מדווחים בין היתר על שינוי דפוסי החשיבה שלהם, הם לומדים למגר את המסרים השליליים שהיו רגילים לשלוח לתת-מודע שלהם ובמקום זאת, בעקבות ההקשבה לאימון האישי המוקלט, הם למדים לשלוח את המסרים החיוביים והנכונים לתת-מודע שלהם וכך מתחילים למשוך אליהם את הסיטואציות שהם רוצים.  

התקשורת עם תת מודע שלנו מתבצעת באמצעות הדמיון ויש מספר כלים להגיע לכך:

הנחיות לתת-מודע


לעתים קרובות אני שומעת אנשים שמתלוננים שהם מקבלים את מה שהם לא רוצים. לדוגמה: הם רוצים ליצור לעצמם זוגיות לפגוש אדם המתאים להם  – אבל הם תמיד פוגשים את האדם מהסוג הלא נכון... למה זה קורה? אחרי שאני שואלת אותם מספר שאלות אני מגלה שיש להם אמונה מגבילה – הנשמעת כמו:  "מערכת יחסים הן עניין מסובך". "אין יותר גברים טובים או נשים טובות". "אני לא מוכן לקשר – אני עסוק מדי"."במערכת זוגית אדם מאבד את החירות שלו.

 התת-מודע שלהם מתייחס אל האמונות הללו כהנחיות שיש לפעול על פיהן והוא פשוט יוצר את הסיטואציות שתואמות את האמונות האלה. התת-מודע שלך יעשה רק את מה שאתה אומר לו לעשות – שלח את ההנחיות הנכונות, שנה את האמונות המגבילות שלך ותתחיל לראות שיפורים משמעותיים.

אם אתה רוצה שהתת-מודע שלך ימשוך את הסיטואציות שאתה רוצה – צור מחשבות שתואמות את מה שאתה רוצה. זה בדיוק מה שהמצליחנים עושים. האם גם אתה מוכן לעשות את אותו הדבר? האם איכות החיים שלך חשובה מספיק על מנת שהקדיש תשומת לב לאופי המחשבות שלך וכדי שתשלח את המסרים הנכונים לתת-מודע שלך ותתחיל להשיג את השאיפות שלך? אם אתה באמת רוצה לשפר את איכות החיים שלך ולהתחיל לחיות את החלומות, התחל כבר היום. אל תבזבז זמן במחשבות על השאלה למה אתה לא יכול לעשות דברים – התמקד בשאלה כיצד אתה כן יכול. שנה את האמונות המגבילות הללו וכך תיצור לעצמך את המציאות הרצויה.

אם לדוגמה אתה רוצה להגדיל את מקורות ההכנסה שלך – אל תמציא תירוצים לכך שאתה לא מסוגל לעשות עוד כסף – אם תעשה את זה, התת-מודע שלך רק ימשוך סיטואציות שתואמות את התירוצים האלה.

הנה דוגמה לכך,  יש לי ידיד קרוב בשם אורן, שתמיד חלם להיות בעל מסעדה. אורן עובד בתחום כבר 20 שנה אבל הוא תמיד עבד כשכיר עבור מישהו אחר. לאורך הדרך אורן פגש אינספור אנשים שהתקדמו והפכו להיות בעלי מסעדות מצליחים. בכל פעם שאני שואלת את אורן מדוע הוא לא פותח מסעדה משלו הוא אומר: "זה קשה מדי. צריך יותר מדי כסף – ואין לי כסף". התגובה שלי היא: "כן – אבל איך כל האנשים האחרים האלה עשו את זה?" והוא בד"כ עונה,  "הם קיבלו הלוואות ולקחו את הסיכון. אני לא מתכוון לקחת הלוואה – שכחי מזה – אם אפול ואכנס לחובות, זה לא בשבילי".

 אתם ודאי מזהים את האמונות המגבילות של אורן ואת המסרים או ההנחיות שהוא שולח לתת המודע שלו. לא פלא שהחלום של אורן נשאר בדר חלום שלא מתממש - במקום להתמקד בהצלחה, שזה מה שהחברים שלו עשו, הוא ממשיך להתמקד בכישלון, ולכן הוא נמנע מהשינוי בכל מחיר.  אורן לעולם לא ימצא את המסעדה המתאימה או יקבל את ההלוואה שהוא צריך כי התת-מודע שלו רק יוצר מחסומים בכל פעם שהוא מנסה. מדוע? משום שהתת-מודע עובד לפי האמונות שלו והמחשבות הבסיסיות (השליליות)על רעיון פתיחת מסעדה משלו – ולכן זה לעולם לא יקרה. 

זיכרו, כל מה שאתם ממקדים בו את מחשבותיכם – מתעצם ומתממש ! כשאתם מתמקדים במה שאתם רוצה לקבל – אתם תצליח ! כאשר אתם מתמקדים במה שאינכם רוצים, אזי תקבלו  את מה שאינכם רוצים, כי שם ממוקדת המחשבה שלכם. התת-מודע לא יודע את ההבדל – הוא פשוט פועל לפי ההנחיות שלכם – וההנחיות האלה הן אותן מחשבות ואמונות שלך.

תוך כדי הקשבה לתקליטורי האימון האישי שיצרתי, התת-מודע שלכם ילמד לשנות את דפוסי החשיבה המקבעים ואת האמונות המגבילות ומקומן הוא ייטע אמונות ודפוסי חדשים אשר יתמכו ויובילו אתכם אל המטרה. 

ולהלן מספר נקודות מפתח חשובות כדי להעניק כוח לתת-מודע שלך. 

1. התת-מודע שלך חושב בהווה. הוא לא חושב בעבר או בעתיד כמו שהשכל המודע יכול. אז כשאתה נותן אישורים למשהו שאתה רוצה, תגיד ... "אני כזה", או "יש לי כך", ולא "אני אהיה כזה" או "יהיה לי כך". 
התת-מודע נותן לך את מה שהוא רואה. המפתח לכך שהוא ייתן לך את מה שאתה רוצה הוא לגרום לו להאמין שיש לך את זה עכשיו. אם אתה אומר שיהיה לך או שתשיג את מה שאתה רוצה בעתיד, התת-מודע שלך יראה אותך כמי שאין לו את זה בזמן הווה ולכן, אם הוא ראוה "כלום" בהווה, מה שהוא ייתן לך בסופו של דבר זה, "כלום".

2. התת-מודע לא יודע את ההבדל בין מה שמציאותי למה שאתה רואה בעיני הדמיון. האם אי פעם נקלעת לוויכוח סוער עם מישהו והבחנת שהלב שלך התחיל לפעום במהירות? זה היה התת-מודע שלך – ששולט בכל הפונקציות הגופניות שלך – הוא גרם לזה.
האם אי פעם מישהו הרגיז אותך אבל מסיבות שונות לא רצית להתמודד איתו באותו זמן נתון אז תכננת כיצד אתה הולך להעמיד אותו במקומו בהזדמנות הבאה שתהיה לך, ובאמת נכנסת לזה והעמדת פנים שאתה עומד מולו וצועק עליו?
האם שמת לב שהלב שלך התחיל לפעום יותר מהר? התת-מודע שלך גם גרם לזה כי הוא האמין שהעימות מתרחש בזמן אמת. אתה רק דמיינת את זה, אולם התת-מודע שלך לא יודע לעשות את ההבחנה בין מציאות לדמיון.   
         
3. התת-מודע לומד על ידי שינון וחזרה. כשאתה בתהליך רכישת מיומנות חדשה, עלייך להתאמן עליה שוב ושוב. כשאתה לומד להשתמש בכוח של התת-מודע שלך, אתה לומר מיומנות חדשה, לכן אתה חייב להשתמש בה שוב ושוב. כמו עם כל מיומנות חדשה, ככל שאתה משתמש יותר בתת-מודע שלך כדי להשיג את מה שאתה רוצה, כך זה עובד בקלות רבה יותר.

4. התת-מודע חושב במונחים אינסופיים או מוחלטים ולא במונחים מוגבלים או חלקיים. בוא נאמר שאתה איש מכירות במקצועך ואתה רוצה לשפר את כישורי המכירה שלך. על ההנחיה שלך לתת המודע להיות מנוסחת באופן הבא: "אני איש מכירות מצוין, כל מועמד פוטנציאלי שאני פוגש הופך ללקוח..." המילה "כל" היא מונח מוחלט או אינסופי. האם אכן תשיג מכירה מול כל מועמד? רוב הסיכויים שלא, אבל אולי ב-50-75% מהזמן אתה כן תעשה את זה. וזהו יחס המרה מצוין. אם אתה מאשר ... "אני הופך את רוב המועמדים ללקוחות", אתה תפחית במידה רבה את התוצאות כי המילה "רוב" היא מונח או רעיון חלקי או מוגבל שהתת-מודע לא חושב באמצעותו.

5. אם אתה מפתח קשר רגשי חיובי עם ההנחיה שאתה שולח אל תת המודע, אזי התוצאה תגיע מהר יותר. המפתח לגיוס כוח המחשבה שלך הוא לגרום לתת-מודע לחשוב שיש לך את מה שאתה רוצה עכשיו. ומכיוון שהתת-מודע לא יודע את ההבדל בין מה שמציאותי לבין מה שמועלה בדמיון, העמד פנים שאתה מרגיש מאושר כאשר אתה מאשר שיש לך את מה שאתה רוצה. האם לא היית מרגיש כך אילו היה לך את זה? פשוט תאר לעצמך את התחושות הנפלאות הללו של האושר.

6. השכל המודע שלך הוא השכל הרציונאלי וההגיוני שלך. הוא לעולם לא יקבל רעיון שלא נראה הגיוני ורציונלי ב-100%. אם הבחנת אפילו ב-1% של רעיון שלא היה נראה הגיוני, אתה הרי תפקפק בו וכל ידחה כל הסיכוי להשגת אותו רעיון. אבל התת-מודע שלך הוא הרי החלק הלא-רציונלי והוא יאמין לכל דבר, בין אם הוא נראה הגיוני או לא. הוא לעולם לא מפקפק או מנתח שום מסר שאתה מעביר לו. אז כשאתה משתמש בתת-המודע שלך כדי להשיג את מה שאתה רוצה, כדאי שתשאף הכי גבוה שאתה יכול ... אל תחשוב שמה שאתה מאשר הוא לא מציאותי כי ממילא התת-מודע שלך לא חושב כך ולא שופט את הגיון הדברים.

יש לזכור כי אימון תת המודע הוא תהליך הדורש תרגול. 

ההקשבה לתקליטורי אימון התת מודע שיצרתי, רותמים את כוחו של תת המודע שלך ומדרבנים אותו  לעבוד עבורך ולהוביל אותך אל עבר החיים האיכותיים שאתה רוצה לחוות היום. התקליטורים מתבססים על ניסיון רב ומגוון אצלי בקליניקה. הם מורכבים משילוב הטכניקות דמיון מודרך, NLP, השאות (הנחיות) חיוביות ומוסיקת תואמת גלי  מוח המסייעת לגוף להרפות ולמוח להגיע לגלי אלפא שהם התדר האידיאלי להטמעת תכנים ושינויים בתת המודע.