Facebook Pixel

שיקום הגוף על ידי צמחי מרפא

לצמחים רבים מיוחסות סגולות מרפא ההופכות את השימוש בצמחים ליעיל במיוחד בתוספים שונים ובטפולים ממגוון סוגים בין אם לטיפול בכאבי בטן ובין אם להשגת תחושת רוגע. רפואת צמחי מרפא מבוססת על מיצוי של צמחים וחלקים שונים של הצמח כאשר הצמחים מופיעים בתרכובות מסוגים שונים – סירופים, קרמים, אבקות, שמנים ועוד. השימוש בצמחי מרפא הוא צורת ריפוי עתיקה והן ברפואה ההודית והסינית השתמשו לאורך ההיסטוריה בצמחי מרפא לשימושים רפואיים – הרגעת מערכת העצבים, ניקוי וטיהור הגוף, ריפוי דלקות, שיפור בעיות עור ועוד.

ריפוי רב עוצמה שמקורו בטבע האפקט של צמחי מרפא הוא עוצמתי בשל כך שהם מכילים מספר גדול של כימיקלים שיש להם פעילות ביולוגית מורגשת לשיכוך כאב, הורדת חום ושיקום. כמובן שחשוב לחקור כל צמח ולהבין מהם היתרונות שלו ולהשתמש בו בצורה נכונה, כי שימוש לא מושכל של צמחים עשוי לגרום לתופעות לוואי שליליות חמורות. המטרה היא להשתמש בצמחים לאחר אבחון הבעיה ולהתאים את הצמחים הנכונים במינון הנכון בדרך הטיפול המומלצת.

נבחרת צמחי המרפא – הכוכבים המרכזיים באילו מצבים רפואיים נהוג לטפל בצמחי מרפא ובאילו צמחי מרפא מדובר? בין צמחי המרפא המפורסמים, ניתן למצוא את המרווה, שהיא צמח רב שנתי שידוע בסגולות המרפא שלו בהקלה על דלקות חניכיים וכן את השיבא שעוזרת לבעיות עיכול במעיים. זוטה המתאימה לפתיחת דרכי הנשימה ואלוורה בה משתמשים כחומר הרגעה לכוויות. מעבר לחליטת הצמחים או שימוש שלהם בצורת משחה, אפשר למצוא צמחי מרפא רבים בדמות קפסולות כוויטמינים ומינרלים חשובים לגוף כמו הכורכומין שידוע בהשפעה האנטי דלקתית שלו ובחיזוק המערכת החיסונית. השומר שנחשב כמלך ההקלה בכאבי בטן ובכל הקשור לבעיות מעיים מגזים ועד עצירות, כולל בעיות נשימה. צמח מרפא בשם ג'ינסנג האמריקאי והקוריאני ידוע בשיפור התפקוד הקוגניטיבי, חיזוק הזיכרון ושמירה על המערכת החיסונית במיוחד במלחמה בזיהומים. צמחים מוכרים נוספים הם הדס מצוי שיעיל בתהליכי טיהור וקורנית שמסייעת עם כאבי גרון וחיזוק המערכת החיסונית.

סוד הולריאן בעידן הלחוץ בו אנו חיים רבים משתמשים בצמחים אלה בפורמולות שנועדו להשגת רגיעה. אחד הצמחים האפקטיביים ליצירת תחושה זו הוא הולריאן הרפואי, שמסוגל לווסת את תאי העצב והוריד גם את רמות הלחץ במהלך היום יום. בנוסף, הוא מפחית חרדה, מסייע בשנת לילה טובה ביותר וכן מסייע במצבים של חרדה כרונית ואף הפרעה טורדנית כפייתית. הצמח גם מרגיע את השרירים במיוחד בהתכווצויות במהלך הווסת ומחקרים רבים מצביעים על כך שהצמח גם טוב לבריאות הלב – מווסת את לחץ הדם וכך משפיע באופן חיובי על בריאות הלב.

על הרבליזם שמעתם? בלקיחת צמחי מרפא חשוב מאוד לבדוק את האינטראקציה הפוטנציאלית בין הצמח לתרופות אחרות שכן מבחינה כימית חשוב לוודא שהם יעבדו ביחד בסינרגיה טובה. מחקרים רבים מצביעים על כך שצמחי מרפא מקדמים בריאות טובה, הן מהבחינה המנטאלית והן מהבחינה הפיזית. המטפלים בצמחים אלה נקראים הרבליסטים והם מתבססים על רפואה בוטנית או פיטותרפיה כאשר גם יצרני התרופות הבינו מזמן את הכוח הרב הטמון בצמחים אלה והם רוקחים שילובים מיוחדים בין הצמחים. הצמחים משמים כטיפול בפני עצמו או כטיפול משלים כאשר יש צמחי מרפא המזוהים עם הרפואה הסינית וצמחי מרפא שנחקרו במחקרים רבים ויש הוכחות ליעילות שלהם. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם רופא בטרם לקיחת צמחי מרפא על פי האפקט שברצונכם להשיג וכמובן המצב הבריאותי שלכם ולבחור במוצרים של חברה מובילה בשוק הפארמה לה מוצרים איכותיים.