Facebook Pixel

חיים ללא חרדה, האם זה אפשרי?

מצבי לחץ הם מצבים בלתי נפרדים מהחיים המודרניים. כל אחד מאיתנו התנסה בתקופות מתוחות בחייו בין אם זו סביבת עבודה תובענית, הולדתו של ילד ראשון, פיטורים מהעבודה, פרידה, כשלון וכדומה. גורמים סביבתיים כמו מועקות ביטחוניות, דוחק, אלימות או תחרותיות תורמים אף הם את חלקם וגורמים לרבים מאיתנו להיות במתח מתמיד, מתח שהופך בהדרגה לחרדה קבועה שמביאה עימה מצוקות רבות המגבילות את תפקודינו, חוסמות את דרכינו למיצוי הפוטנציאל שלנו ופוגמות באיכות חיינו.

התקף חרדה פוגעות במגוון רב של אוכלוסיות, כולל אוכלוסיות בריאות המתפקדות באופן נורמטיבי והן באות לידי ביטוי בתחושות ותגובות כגון: אי-נוחות במקומות ציבוריים והומים, הימנעות חברתית, נדודי שינה, קושי בקבלת החלטות, אי לקיחת סיכונים/פחד מכישלון, פחד קהל, דאגנות יתר, כאבים פיסיים ללא סיבה, מחשבות מפחידות ועוד.

הביטוי העז ביותר של הפרעת חרדה הוא "התקף חרדה" אשר קורה באופן ספונטאני ללא קשר לאירוע חיצוני כלשהו והתופעות הגופניות המאפיינות אותו דומות לאלה המאפיינות התקף-לב: זיעה קרה, דופק מהיר, לחץ בחזה, תחושת מחנק , קוצר נשימה , קור, רעד, גפיים מאובנות ודוקרות, ערפול וסחרחורת, התכווצויות בבטן, בחילות ושלשולים, בלבול ומבוכה. התופעות הגופניות הללו הן תוצאה ישירה של הפעלת שווא של מנגנון הפחד. הן אכן מתרחשות בגוף אך אינן מהוות סכנת חיים כפי שברוב המקרים מרגיש האדם החווה אותן.

לכל אחד מאיתנו דרגת עמידות שונה , מה שעלול לגרום מתח רב אצל אדם אחד לא בהכרח יפעל ברמה כזאת אצל אחר. אך, בין אם אנו מתייסרים מחרדה קיצונית ומתופעות המצוקה הנלוות לה, ובין אם אנו סתם סובלים ממתח ואי נוחות - כולנו רוצים להרגיש טוב יותר! להרגיש נינוחים ובטוחים בעצמנו ולמצות את הפוטנציאל הטמון בנו.
האם הדבר אפשרי? האם קיימת דרך מוצא מחרדה, פחד ומתח?
התשובה לכך היא בהחלט כן!

 באמצעות אימון תת המודע ניתן להתגבר על סוגים שונים של חרדות , התקפי חרדה, חרדה חברתית ,חרדה מעמידה בפני קהל , חרדה מנהיגה , חרדה משהייה במרחבים (אגורפוביה) ועוד.